IDENTITA SIEDMICH STOROČÍ

Posledné dni Trnavou otriasa téma novej vizuálnej identity mesta. Zlaté šesťšpicové koleso v modrom štíte neskorogotického tvaru ju dotváralo vyše 7 storočí. Podľa historikov ide o jeden z najkrajších a najdômyselnejších symbolov v európskej heraldike. Napriek tomu nášmu vedeniu takáto inkluzivita nestačí.


Počas 21. storočia môžeme vidieť naprieč celým Slovenskom zmenu vo vizuálnej komunikácii väčších miest. Príkladom môže byť Nitra, Bratislava, Košice a mnohé iné. Tu však k „znovuzrodeniu“ identity pristupovali s istou mierou nadväznosti na históriu, rozpoznateľnosť mesta i hravosť.


Osobne si myslím, že táto zmena mohla nastať aj v Trnave, avšak nie spôsobom akým k tomu pristúpila naša „radnica“. Tu nastáva problém, ktorý je v Trnave citeľný už isté obdobie. BEZ KOMUNIKÁCIE.


Áno, v živote mesta sú oblasti, do ktorých občianska verejnosť, t.j. laici nevedia adekvátne/odborne pristúpiť. Avšak otázka vizuálnej identity, ktorá má potenciál dobre a prakticky slúžiť počas dlhej doby, je otázkou aj na Trnavčanov a Trnavčanky.


Veď keď náš pán primátor funguje na základe názorov z facebooku, prečo k hlasovaniu o jednotlivých návrhoch nemohli prispieť spolu s odbornou komisiou aj obyvatelia?


Táto vizuálna identita nás vyšla nemalé peniaze, presnejšie 7 000 Eur, iné mestá v obdobnom prípade vedeli zaplatiť pomerne nižšiu sumu, ako napr. Dubnica nad Váhom 600 Eur.


Pýtam sa prečo vedenie efektívne nepredchádza nespokojnosti svojich obyvateľov a robí rozhodnutia za zatvorenými dverami. Vyhlo by sa tak zbytočným petíciám a sklamaným občanom. Zatiaľ sme „mesto kde sa žije kráľovsky“, ale bez komunikácie.


Priatelia, dajte mi vedieť ako ste s novou identitou spokojní vy. 💬

Zdroj fotky: Malina Studio

V prípade akéhokoľvek problému, o ktorom ma chcete informovať, mi neváhajte napísať súkromnú správu.

Rád si s vami sadnem a urobím, čo bude v mojich silách.

Kontakt Marián Galbavý

Marián Galbavý

Kandidát na post primátora Trnavy